شناسه خبر : 109902
جمعه 31 فروردين 1403 , 21:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

"تله جنگ" و تیزاب "وعده صادق"

فاش نیوز - سال ها بود جریان سیاسی - رسانه ای "منفعل یا مامور غرب"، ادعا می کرد نباید در مقابل اقدامات تروریستی اسرائیل یا آمریکا کاری کرد.
ادعا می کردند اقدامات تروریستی و نظامی، تله اسرائیل و تندروهای آمریکایی، برای کشاندن ایران به "تله جنگ" است و ایران باید صبر در پیش بگیرد و وارد تله نشود!
عملیات محدود اما کاری و راهبردی "وعده صادق"، به سان تیزابی بود که عیار آن گزاره فشل کننده را در پس سال ها تبلیغات مسموم پایوران دشمن، آشکار ساخت و ابطال کرد.
اقدام شجاعانه و موفق ایران، در میدان عمل ثابت کرد که می توان دشمن گستاخ را عقوبت کرد، بی آن که به جنگ بینجامد، بلکه این اقدام، در ذات خود، بازدارنده گستاخی های حریف و مانع افزایش تهدید ها تا سطح جنگ است.
کشور ما چند سال قبل، گرفتار چرخه روانی معیوب و کاهنده اقتدار بود. بازیگران منفعل ادعا می کردند: اگر برنامه هسته ای را برای استفاده صلح آمیز توسعه بدهیم، جنگ می شود؛ اگر به ترور سردار سلیمانی پاسخ بدهیم، جنگ می شود؛ اگر در قبال عهد شکنی برجامی حریف، مقابله به مثل کنیم، جنگ می شود. و این آخری، اگر به اقدام تروریستی اسرائیل پاسخ بدهیم، جنگ می شود(!)
آقای روحانی چند سال قبل ادعا کرد: «آقای اولاند رئیس‌جمهور وقت فرانسه به من گفت در سال ۲۰۱۳، تصمیم قطعی برای جنگ با ایران را گرفته بودیم. وقتی شما آمدید، ما منصرف شدیم. در ذهن من هم همین بود. گروه 5+1 توافق کرده بودند برای جنگ علیه ایران. اولاند گفت وقتی شما انتخاب شدید، گزینه جنگ کنار رفت»!
اما در همان دولت بود که ارتش آمریکا، فرمانده ایرانی مبارزه با تروریسم در منطقه را ترور کرد. علت، همان راهبرد فلجی بود که می گفت اگر کل برجام را هم زیر پا گذاشتند، ما هیچ کاری نمی کنیم.
به گزارش ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ نشریه پولیتیکو، فدریکا موگرینی، در کنفرانس اتحادیه اروپا گفته بود: «از روحانی تضمین گرفتم حتی در صورت خروج آمریکا از توافق و برگرداندن تحریم‌ها، ایران به برجام پایبند بماند».
نه تنها حقوق حداقلی ما در برجام -با وجود واگذاذی امتیازات هنگفت- از بین رفت، بلکه آمریکا جرئت کرد سردار سلیمانی را هم ترور کند.
حالا اما اغلب تحلیلگران در غرب می گویند: اسرائیل که در حمله به سفارت ایران در دمشق از خط قرمزها عبور کرده بود، پس از عملیات بی سابقه ایران، سعی می کند با احتیاط رفتار کند، چرا که می داند حمله با ۴۰۰ موشک و پهپاد، مینیاتوری از توانایی واقعی و اراده جدی ایران بود.
وقتی در مینیاتوری ده درصدی از توانمندی ها بتوان دو پایگاه مهم نظامی و یک پایگاه مهم اطلاعاتی/ امنیتی اسرائیل را از فرار۶ لایه پدافند عبری/ غربی در هم کوبید، حتما ضربات اصلی در مقیاس واقعی توانمندی های ایران، به مراتب دردناک و فلج کننده خواهد بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi